Cuti-cuti Malaysia

Salam..

Bulan 12 ialah bulan bercuti. Ini kerana bulan 12 merupakan cuti sekolah. Bukan saja sekolah, universiti juga cuti pada bulan 12. Bila tiba musim cuti, ramai yang ambil peluang pergi bercuti samada bersama keluarga atau dengan kawan-kawan.

Musim bercuti juga ramai yang sudah sampai seru ambil peluang mendirikan masjid. Antaranya rakan kita iaitu En. Aku. Itu pun aku tau semasa ziarah ke blog dia semalam. Apa-apa pun tahniah buat En. Aku. Selamat Pengantin Baru, semoga panjang umur, dimurahkan rezeki dan berkekalan hingga ke anak cucu.

Sempena musim cuti ni aku pun nak bercuti, tapi bukan untuk mendirikan masjid kerana masjid di taman tempat aku tinggal sudah lama di dirikan. Aku ingin bercuti kerana cuti tahunan aku banyak. Bila cuti tahunan banyak maka perlu dihabiskan sebelum hujung tahun.

Makanya mulai 3/12 hingga 8/12 aku akan bercuti-cuti Malaysia. Lokasinya dalam negara je. Harap-harap sambil seronok-seronok dapatlah menenangkan fikiran dan lupakan seketika pasal kerja.

Oklah…itu aje aku nak tulis hari ni..😀

Sekian.

9 Comments »

  1. Jie said

    Selamat bercuti..bestnya….uwahhh..cemburut buta!

  2. aku said

    tenkiu2… hehe…

    wah, banyak cuti lagi.. aku ni kalau cuti memang kena amik unpaid leave ler..

  3. Alyani said

    selamat bercuti-cuti malaysia….

  4. iDa said

    slamat bercuti🙂
    slalu time2 ni,bdk cuti skolah.IPTA pon cuti.
    tapi..
    kenapa MMU x cuti.
    wuwuwuww saya nak cuti juge😐

  5. arsaili said

    uiksss sonoknya….g mana sey?

  6. ku ina said

    eppy cuti2 mesia…. tp masih di orbit yg sama yer ! Ku jie dgn aku adik beradik tp kau dgn aku pun adk beradk gak sepusat sepusing… mak lain2 bapak asing2. hihihi….

  7. zool said

    bulan Disember juga bulan yang ada kena mengena ngan aku…
    sebab harijadi aku bulan nie… he he he..

  8. mrozaidi said

    Bila lak aku nak cuti ni..lama dah tak rasa cuti..hmmmm

  9. sya said

    hai..kekawan sume…sape2 beminat bercuti tu salamat bercuti la yee..tp aku nak taw tempat2 yg menarik kat Malaysia nie tok wat reunion dengan my freinds..cadangkan laaa…

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

