Sembang Ramadhan

Lokasi : Ibu Pejabat Wilayah Selatan.

Masa : Pagi, lebih kurang pukul 9.30 pagi.

Apa cer… ?

.

.

Sedang gua aku tengah baik punya layan sembang politik dengan sorang rakan (rakan 1), tiba-tiba gua aku telah disapa oleh seorang lagi rakan (rakan 2) yang duduk disebelah rakan 1.

Rakan 2 : “Zhar! pagi-pagi perut dah lapo ni!”

Aku : “Puasa memang le lapar….dugaan….hmmm…ko tak sahur ke?!”

Rakan 2 : “Sahur…..tapiiii…rasa lapo pulak hari ni, macamane nak hilangkan ek?!”

Aku : “Hmmm….haaaa! senang je tu…”

Rakan 2 : “Macamane?!”

Aku : “Ok. camni, ko keluar dari ofis ni, pas tu ko lari keliling ofis 2-3 lap. lebih pun takpe. Lari lagi laju lagi bagus, cepat sket kesannya. Cuaca pun tengah panas ni, sangat membantu…..Cubalah!!”

Rakan 2 : Ooooooo…..”

Aku : “Selepas ko rase dah tak larat nak lari, naik semula ofis. Gua Aku yakin lepas tu ko akan rasa penat, haus, mengantuk, nak tidur dan macam-macam rasa lagi…….lapar ko mesti hilang punya!!”

Rakan 2 : “Errrr…..tak ya gak…..boleh pakai teori ko ni…”

Aku :😀

.

.

Kepada yang membaca, kalau nak cuba, silakan…..😉😀

6 Comments »

  1. ibukumbang said

    hehe takpelah saya cari teknik lain…

  2. kumb@ng said

    ibu….kalau ada teknik lain bole kongsi…😀

  3. Mal said

    hhehehe..eh ade ibu kumbang…dh jadi mcm brand lak ‘kumbang’ ni ye..hihih

    selamat hari raya aidilfitri abg azhar.🙂 nk wet raye😀

  4. Irdzra said

    hahaha..hilang rasa lapa..tp ada rasa lain pula…

    selamat hari raya!🙂

  5. kumb@ng said

    mal…ibukumbang tuu lain ibu lain bapa..hehe😀

    Irdzra…tujuan nak ilang lapa jek…selamat hari raya too…🙂

  6. abahfateh said

    ooo.. petua lain…

    buka baju meniarap atas simen (kalau lantai bermarble lagi bagus)

    INGATAN – buat di rumah anda sahaja.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: