Archive for Itu Ini

Gambar Perodua MPV

Harga lingkungan 60k…

1.5 cc, Timing Chain…

Lebar macam MyVi, panjang macam Avanza…

Boleh tempah sekarang…

Layan…

Advertisements

Comments (10)

SESAT

PAS kata UMNO SESAT…

UMNO pun kata PAS SESAT…

So,  siapa sebenarnya SESAT?

Hanya ALLAH yang mengetahui siapa SESAT…

Tetapi kita tak tahu apa yang ALLAH tahu…

Yang kita tahu lihat apa yang PAS atau UMNO buat SESAT atau tak…

.

PAS…

PAS suruh tutup aurat…

PAS tutup pusat maksiat…

PAS amal makruf nahi mungkar…

PAS nak Undang-Undang Islam dilaksanakan…

.

UMNO…

UMNO anjur tilawah…

UMNO bina masjid…

UMNO buat bank Islam…

UMNO buat apa-apa lambang tentang Islam…

Tapi cukupkah sekadar suruh, tutup, buat, bina dan dalam masa yang sama moral masyarakat semakin hancur?

ROMPAK, ROGOL, RAGUT, BUNUH, REMPIT, BOHSIA, BOHJAN, SEKS BEBAS, BUANG ANAK semakin berleluasa…

Kenapa?

UMNO atau PAS penyebabnya?

Atau BALA dari ALLAH?

UMNO memerintah dan PAS juga memerintah…

Bezanya UMNO memerintah negara dan PAS memerintah negeri…

Masing-masing ada KUASA…

Masing-masing berKUASA mengawal masalah sosial dari berleluasa…

Tetapi kenapa masalah sosial masih berleluasa?

.

PAS atau UMNO kata mereka memerintah secara Islam…

Pemerintahan Islam?

Apa tu pemerintahan Islam?

Ekonomi Islam?

Pendidikan Islam?

Hukum Islam?

.

Bila bicara tentang pemerintahan…

Yang memerintah negara lebih berKUASA dari negeri…

KUASA negeri hanya untuk negeri…

Negara pula berhak buat apa saja kepada negeri…

Undang-undang negeri, negara yang tentukan…

Walaupun DUN sudah luluskan…

.

Sekarang ini semua maklum SIAPA pemerintah negara?

Sejak bila?

Ada ciri-ciri pemerintahan Islam?

Ada?

.

Persoalan SESAT…

Definasi SESAT ialah bila kita menuju ke satu destinasi tetapi tersalah laluan lalu tak tahu macam mana nak kembali ke laluan yang sebenar…

Situasi sekarang pula kita rasa kita benar tapi benarkah kita di laluan sebenar menuju ke destinasi yang  ALLAH tentukan…

Adakah Kita ikut apa yang ALLAH suruh dan tinggal apa yang ALLAH larang?

Contoh….

Riba’….

Hukum Riba’ adalah HARAM…

Adakah kita HARAMkan?

Undang-Undang Islam….

Adakah kita laksanakan?

Pemerintah sekarang….

UMNO buat apa yang ALLAH suruh dan tinggal yang HARAM?

Ya?

Tak?

So, lu pikirlah sendiri siapa SESAT!

Comments (6)

Michael Jackson Meninggal Dunia

Patutla kat radio ERA suara Aznil lain semacam…

Rupanya Raja Pop meninggal…

Tak pasti samada dia Islam atau tak…

Ada sumber mengatakan dia dah Islam. Kalau betul… Al-Fatihah…

Dulu, aku antara peminat lagu dan video beliau…

Tapi, itu dulu la…

Sekarang cuma ikuti perkembangan beliau kalau terbaca di akhbar…

Selain menyanyi, Michael Jackson lebih dikenali sebagai insan yang beberapa kali menukar rupa fizikal dan warna kulit…

Leave a Comment

Runtuh!

Sempena cuti sekolah ni macam-macam runtuh!

Kat kampung aku durian dah mula runtuh…

Kat shopping-shopping komplek ada harga runtuh…

Kat Terengganu…. Apa?!? Bumbung stadium runtuh??

stadium

Comments (5)

Manohara Manoharan

Kadang-kadang aku konfius bila baca kisah dua nama ni…

Hampir sama tapi jauh berbeza…

Manohara adalah seorang gadis berasal dari Indonesia yang juga bekas model yang kahwin dengan kerabat Kelantan dan mendakwa di dera…

Manoharan pula adalah seorang lelaki Malaysia keturunan India dan merupakan sorang ketua HINDRAF, seorang peguam, bekas tahanan ISA dan juga ADUN Kota Alam Shah…

Konfius…konfius… 😀

Comments (3)

Politik Perak

Woiiii!!!! Bila nak habis ni!!!!!

MB yang  Sah telah di sah semalam!!!

Tiba-tiba hari ni tangguh pulakkkk!!!!

Woiiiii!!! Bubar je DUN!

Biar rakyat Perak pilih semula siapa dorang nak woiiiii!!

Comments (2)

Hari Tiga dalam Satu

Hari ini Sabtu…

Hari Lahir Aku…

Hari Lahir Isteri Aku…

Hari Ulang Tahun Perkahwinan Aku…

Selamat Untuk Aku…

Huhu… 😀

Leave a Comment

Older Posts »